El Festival Portalblau arranca la programació d'estiu amb una quinzena d'activitats. Per divendres hi ha programada la conferència ' Sons de la Mediterrània' a càrrec de Carles Duarte i Anaís Falcó. Dissabte a l'Alfolí acollira l'actuació de 'La Helen', una jove promesa.
Aquest divendres es dona el tret de sortida al gruix de la programació del Festival Portalblau, el Festival de Música i Arts de la Mediterrània de l'Escala, que s'allargarà fins al 12 d'agost.Durant aquests dies s'han previst una quinzena d'activitats, la última setmana amb els concerts més potents a la Mar d'en Manassa i al Jaciment d'Empúries, amb, entre d'altres, actuacions de Judit Neddermann, la Gio symphonia, Joan Dausà o Els Amics de les Arts.Forma part de l'ADN del festival la col·laboració amb d'altres escenaris del territori, enguany també amb el Festival de Peralada.La de 2023 és una edició del Portalblau que dona més protagonisme que mai al joves.
Amb el pas de les edicions el Portalblau no ha perdut l'essència mediterrània.
El tret de sortida al festival el donarà la conferència ' Sons de la Mediterrània' a càrrec de Carles Duarte i Anaís Falcó, amb l'acompanyament musical d'Andrea Da Siena.L'endemà dissabte i a l'Alfolí de la Sal la protagonista serà 'La Helen', una jove promesa de l'escena actual.S'ha mostrat molt il·lusionada de participar al festival.'La Helen' presentarà, entre d'altres, el seu últim treball, 'Un ayayay'.
Ella mateixa es defineix musicalment.
La jove artista convida a tothom al concert.