Avui serà el dia més càlid del que portem d'estiu. L'entrada d'una massa d'aire sahariana i carregada de pols en suspensió serà el senyal que ens portarà un pic de calor per aquest migdia i tarda, amb temperatures que superaran els 35ºC. 

Les primeres setmanes d'estiu han estat força discretes en quant a temperatura, es cert que ha fet calor, però sense arribar als extrems de l'any passat. A dia d'avui, el passat 2022 ja portaven 3 o 4 onades de calor, que van començar al mes de maig. 

Avui ens arriba el que anomenem un pic de calor, es dir, un episodi de temperatures molt elevades, però curt, d'1 o 2 dies de durada. El causant de tot plegat és l'arribada o entrada d'una massa d'aire sahariana o subtropical directe del Nord d'Àfrica, que a més  a més va carregada de pols en suspensió. No esperem cap temperatura de rècord aquí la costa, però si que enregistrarem valors màxims que poden superar els 35ºC al llarg del dia i temperatura mínima que no baixarà dels 25ºC la propera matinada, es dir, una nit tòrrida. 

Cap a contrades més interiors del Alt Empordà , Gironès, Pla de l'Estany i Garrotxa els termòmetres podran arribar a superar els 38 a 40ºC aquesta mateixa tarda, un llindar que ha fet activar l'avís vermell en escala de 5 sobre 6 pel Servei Meteorològic de Catalunya. Ja al final de la tarda i vespre també es preveuen alguns fenòmens típics de calor, com les tempestes seques, a part de seixes o rissagues a mar. 

Davant aquest pic de calor, cal prendre les precaucions habituals, con reduir al màxim l'exposició al sol, hidratar-se sovint i evitar els exteriors a les hores centrals del dia. Per altre part, caldrà parar atenció amb el risc d'incendi forestal, en un context global de sequera persistent. 

Els propers dies no repetirem aquest pic de calor, però l'ambient de ple estiu es consolidarà.