L'Àrea Bàsica de Salut de l'Escala, organitza una caminada saludable cada últim divendres de mes per promoure l'activitat física entre els usuaris. Una proposta gratuïta a càrrec de professionals del centre, amb sortida i arribada a la porta del CAP. 

A partir d'aquest mes de gener cada últim divendres de mes a les 11 del matí, l'Àrea Bàsica de Salut de l'Escala organitza una caminada saludable de dues hores, una proposta en el marc del pla d'activitat física, esport i salut que es duu a terme a l'ABS. L'activitat és totalment gratuïta i va a càrrec de professionals de CAP, s'han programat sortides d'uns 7km de recorregut amb sortida des del centre fins a la zona de Sant Martí d'Empúries i tornar.

La proposta busca promoure la pràctica d'activitat física entre els usuaris, a la vagada que es crea una xarxa local per promocionar un estil de vida saludable. Dos objectiu que es corresponen amb el PAFES, el pla d'activitat física, esports i salut, una iniciativa del departament de Salut nascuda l'any 2005 per incrementar l'esport i els seus beneficis a la salut de la població.

La idea d'organitzar una caminada mensual neix de l'experiència de l'any passat, en què per  primer cop l'ABS L'Escala va adherir-se al PAFES, participant al repte saludable i organitzant una sortida popular. 

Així la primera trobada mensual, la primera caminada a l'Escala serà el proper 31 de gener a les onze del matí davant les instal·lacions del cap de l'Escala.