L'ACPE, associació contacte propietaris estrangers de Catalunya, programa al llarg de l'any moltes activitats destinades bàsicament al seus associats. Una d'elles el Karaoke, activitat que volen fer arribar a més gent i també esperen col·laborar amb l'associació de jubilats de l'Escala .
L'Escala compte des de fa uns anys amb l'ACPE, una associació per a gent estrangers residents a l'Escala. Aquest grup format bàsicament per francesos és reuneixen pràcticament tots els dissabtes i organitzen moltes activitats al llarg de l'any, activitats que coordinen i organitzen en relació a les seves vacances. Ho explica amb més detall en Juan, membre de l'ACPE.
Un de les activitats estrelles és el Karaoke. Aquesta activitat la fan 3 o 4 divendres l'any a la sala polivalent del casal del jubilat, és una activitat lúdica on qui vol pot pujar a l'escenari i cantar una cançó. Lògicament també hi ha molt de públic que prefereix mirar l'espectacle.
L'ACPE, ja fa un temps que està treballant per obrir l'assocació a altres membres. De fet i aprofitat que dins el reparatori del Karaoke tenen molts temes amb castellà, els agradaria col·laborar amb l'associació de jubilats de l'Escala i així crear un nou grup de Karaoke. Un grup que més endavant podria fer algun espectacle conjunt amb ells.
A l'espera de poder col·laborar amb altres associacions del poble i aconseguir noves propostes, l'ACPE està acabant d'enllestir les activitats d'aquest any entre elles una nova sessió de Karoke de cares el mes de novembre.