Ajuntament i nebot de Caterina Albert han obert converses per al traspàs del museu-arxiu Víctor Català. Ambdues parts consideren amb la voluntat que acabi a mans públiques, però no s'ha entrat encara en detalls per a fer-ho possible.

Arrel dels cinquanta anys de la mort de Caterina Albert, la seva figura literària i humana torna a estar a primera línia de l'actualitat. Diumenge es va donar el tret de sortida dels actes del que s'ha etiquetat com a "Any Víctor Català". Però fora de la llum dels focus més mediàtics, s'ha obert un altre front com és el possible traspàs del llegat literari de l'escriptora a l'Ajuntament. Els hereus i el consistori coincideixen en la voluntat que el Museu-Arxiu passi a mans públiques. Però no s'ha entrat encara en detalls. El nebot de l'escriptora, Lluís Albert, apuntava sense embuts que li agradaria resoldre aquest traspàs abans de morir:

Les converses mantingudes fins ara es troben en un estadi encara molt embrionari, però la voluntat hi és. Des de l'òptica del nebot, la cessió podria incloure tant el museu-arxiu com el jardí del Clos del Pastor:

{tall LLUÍS ALBERT 02}}

Des de l'òptica del consistori, l'alcalde reconeix que ja hi ha hagut dues converses al respecte. I que, davant la transcendència del cas, s'ha demanat assessorament a la Institució de les Lletres Catalanes. Víctor Puga:

De cara al públic, el proper acte de l'Any Víctor Català és la presentació, el primer dissabte de març, del llibre "Víctor Català - Caterina Albert", d'Irene Muñoz, a la sala d'actes municipal.