El ple municipal va aprovar ahir al vespre el pla de serveis i usos de les platges de l'Escala, amb la incorporació d'un parc flotant a Riells. El que va portar més debat, però, van ser les dues Vies Braves del municipi. Als precs i preguntes, aquest debat es va tornar agre.

El ple municipal del mes de febrer de l'ajuntament de l'Escala ha aprovat el pla d'usos i serveis de platges de 2016, amb dues novetats, la modificació del traçat de les Vies Braves i un parc flotant de 600 m2.

Convergència i Unió no entrava en aquest temes, sinó que denunciava la manca d'una estratègia global  a nivell turístic.

Pel que fa a Esquerra Republicana demanava poder participar més a l'hora de decidir, proposava maure boies a La Plaja de la vila i parlava de la necessitat de quantificar la incidència a nivell turístic de les Vies Braves.

El Partit Popular primer parlava del greuge que suposen les Vies Braves de cares al bon funcionament de la nàutica d'esbarjo, que amb xifres, argumentava porta molts diners a l'Escala.

Ball·llosera parlava també de les possibles afectacions econòmiques sobre els concessionaris dels serveis de platja a  Riells quan es posi en marxa el parc flotants que s'ha aprovat.

Per l'equip de govern, es treballa en la línia correcta.

El ple designava els representants que integraran la Comissió que redactarà el nou POUM. També adjudicava el servei de quiosc a Plaça Catalunya, la concessió del bar del CER i la darrera fase de rehabilitació de l'Alfolí de la Sal, on CiU dubtava de l'honestedat  l'empresa a qui s'adjudicava.

Els Precs i preguntes van tenir un to agre, amb acusacions i retrats de Convergència i Unió a l'equip de govern, començant pels 50mil euros amb que s'ha d'indemnitzar l'empresa Los Rescatadores, amb qui es va rescindir el contracte de socorrisme a les platges per considerar que no treballava correctament.

També es denunciava manca d'informació.

Pel que fa a Esquerra, i tenint en compte que la Protectora de Figueres només ha retirat dos gossos durant el 2015, i en canvi l'Anxova Peluda ha actuat amb més d'un centenar d'animals, es demanava si es poden redirigir els ajuts.

El to dins els precs i preguntes va ser dur, amb un llenguatge que des de l'equip de govern no es creu que sigui el correcte, no es pensa que sigui la via correcte.

Es prefereix quedar-se amb tot el que vingui d'actuacions i de crítiques en positiu.