Avui falta una setmana justa per a la cantada d'havaneres de l'Escala. Enguany arriba a la 38a edició i serà protagonitzada pels grups Peix Fregit, l'Arjau i els Cantaires del Montgrí. El periodista Espartac Peran en serà el presentador.
La cantada d'havaneres de l'Escala és un dels actes més multitudinaris dels que cada estiu es celebren al municipi. La d'enguany serà la 38 edició des que s'inicià aquesta tradició un ja llunyà 1977. Llavors es va fer al camp de futbol en homenatge al desaparegut Litus Mallart. A la cantada d'enguany hi intervindran tres grups: dos de Palafrugell, el Peix Fregit i l'Arjau; i un de Torroella, els Cantaires del Montgrí. El Peix Fregit és el grup de fora que més vegades ha actuat a la cantada de l'Escala; l'Arjau, amb disc "Paraules" acabat d'editar és un dels que actualment està demostrant un millor estat de forma; i els Cantaires del Montgrí, amb dos components escalencs, només havia actuat a la cantada de l'Escala en una ocasió, l'any 1979. Feia nou anys que no pujava a l'escenari cap cantaire escalenc. L'últim havia estat l'històric tenor Llucià Carbó amb el seu grup "Les veus dels pescadors". També serà el primer any des de 1991 que no s'han programat Els Pescadors de l'Escala. A una setmana de la cantada, la Penya Blaugrana ja té tots els preparatius a punt. David Falgàs, president de la penya:
En l'edició d'enguany, una de les novetats destacades és la presència, com a presentador, del mediàtic periodista Espartac Peran. Així ho confirmava David Falgàs, president de la penya:
La cantada està programada per a les deu de la nit. L'escenari s'instal·la a la Riba Petita i es pot seguir des de la sorra o des de la riba. L'accés a la Riba és de pagament. Per tres euros es té dret a cadira, un got de cremat i la cuca de llum per seguir els temes finals de La Bella Lola i El meu avi.
La cantada serà retransmesa en directe per Ràdio l'Escala.