El mercat de compravenda de vivendes de segona residència a l'Escala s'ha estabilitzat. Les agències immobiliàries detecten poc moviment , sobretot per uns preus massa alts donada la situació econòmica actual.
A l'Escala, una població de 10mil habitants, actualment hi ha entre 17 i 20mil habitatges que fan funcions de segona residència .Els seus propietaris són majoritàriament gent del país i també de nacionalitat francesa, en aquest cas , moltes parelles de persones jubilades .Durant la majoria de mesos de l'any les vivendes estan buides, excepte els dos mesos d'estiu amb una ocupació que supera el 90 per cent, entre els mateixos propietaris o llogaters, i durant les festes de Nadal o setmana Santa , on l'ocupació arriba al 20 per cent.Un cas particular són els caps de setmana, amb famílies del país, especialment de Barcelona i de comarques properes, que depenent del temps que fa passen dos dies a l'Escala.Tot plegat genera poca activitat a les agències immobiliàries, tant per concertar lloguers com en compravendes .El poc moviment en compravendes s'atribueix a la situació econòmica actual i amb uns preus que encara estan per sobre del valor real delss habitatges.Tot i que des del 2007 la rebaixa ha estat del 34 per cent segons les estadístiques del col·legi de notaris, els preus encara han de baixar molt més.
La part positiva de les segones residències en un municipi turístic són les contribucions que paguen els seus propietaris , que serveixen per compensar les despeses en serveis que es generen a l'estiu amb l'arribada dels turistes, quan la població es pot arribar a multiplicar per deu.