La UBET recupera els 'Dijous de Tapes' amb la participació d'una vintena de locals de restauració. La campanya gastronòmica pretén dinamitzar el municipi i fomentar l'activitat econòmica en una època en què tradicionalment baixa la facturació. Enguany, el preu de 3,50 euros per tapa i beguda es manté com en l'anterior edició.
Mini caneló de magret, tàrtar de blat de moro i trufa, petxina amb mantega de miso o, aquest brioix de pulled porc, són algunes de les propostes que els restauradors han presentat aquesta setmana, amb motiu del 'Dijous de Tapes'. La campanya gastronòmica, que impulsa la Unió de Botiguers i Empresaris Turístics de l’Escala (UBET), pretén fomentar l'activitat econòmica dels locals en una temporada en què tradicionalment baixa la facturació. Després de l'aturada de l'estiu, la iniciativa s'ha recuperat, ja que els resultats obtinguts en l'anterior edició han satisfet la vintena de locals participants.
Restaurants, bars i cafeteries de diferents punts del municipi han decidit sumar-se als 'Dijous de Tapes'. De fet, ha augmentat el nombre d'establiments adherits a la campanya respecte a la temporada passada i és que especialment, els locals situats a fora del nucli antic, com és el 'MOS' de la zona del port, hi veuen un al·licient. Durant l'hivern, la població es pot arribar a reduir a la meitat en indrets perifèrics de la vila, però gràcies a la iniciativa ha augmentat el desplaçament de clients del centre del poble. D'altres, per exemple, com 'La Cita 180' de Riells fa menys d'un any que ha obert i considera que és una bona manera de promocionar-se.
Els locals adherits a la iniciativa ofereixen cada dijous una tapa amb una beguda petita al mateix preu que l'edició anterior, tres euros i mig. Les creacions canvien cada setmana i no sempre hi participen els mateixos restaurants, per això, la UBET ha ideat un Instagram sota l'usuari 'dijousdetapes', on es poden consultar les creacions culinàries dels establiments.
Els locals adherits a la iniciativa ofereixen cada dijous una tapa amb 'zurito', de cervesa, vi o vermut, a un preu de tres euros i mig. Les creacions, que canvien segons els establiments i la setmana, es poden consultar a l'Instagram 'dijousdetapes'. La voluntat de la UBET és estendre la proposta fins a l'estiu, i alhora, fer-la extensible a nous restaurants de l'Escala.