Publicitat
Publicitat

L'Escala celebra les JEP amb un recorregut històric i una visita guiada

Aquest diumenge 11 d'octubre l'Escala celebra les Jornades Europees de Patrimoni amb dues propostes gratuïtes. Per una banda, l'Ajuntament organitza una visita guiada a la Torre de Montgó i el MAC Empúries coordina un recorregut per conèixer les novetats arqueològiques al barri portuari, i l'arquitectura residencial del jaciment.

Un any més, Catalunya celebra les Jornades Europees de Patrimoni, una iniciativa que es commemora al territori de manera ininterrompuda des de 1991.

Aquestes jornades estan impulsades pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració de l'Associació Catalana de Municipis, la Federació de Municipis de Catalunya i l'Institut Ramon Muntaner.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és acostar el patrimoni cultural a la ciutadania mitjançant diferents propostes i activitats gratuïtes.

I en aquest marc, el diumenge 11 d'octubre l'Escala celebra les Jornades Europees de Patrimoni 2026 oferint dues propostes per descobrir una mostra de la riquesa cultural i històrica del municipi. Per una banda, l'Ajuntament organitza una visita guiada a la Torre de Montgó, tant a les 11 h del matí com a les 12 h del migdia, on els visitants podran entrar-hi i admirar la privilegiada vista des de dalt de la Torre, construïda per a la defensa contra la pirateria al s. XVI. Durant l'activitat es donarà a conèixer la seva història i diferents anècdotes sobre els pirates de la Costa Brava. 

Per participar en aquesta visita gratuïta cal reservar plaça a la plataforma d'inscripcions de l'Ajuntament de l'Escala.

I la segona de les propostes és la que s'organitza, a les 11 h, al Mac-Empúries i que porta per nom 'Les cases d’Emporion: Novetats arqueològiques al barri portuari i arquitectura residencial', es tracta d’un recorregut per la ciutat grega d’Emporion per conèixer els diferents tipus i estils de cases que s'han anat excavant al llarg del temps en aquest nucli. La visita posarà un èmfasi especial en les darreres novetats de la recerca arqueològica, que han permès treure a la llum una nova casa al sector del barri portuari. Les places per aquesta activitat ja estan exhaurides. 

A més, amb motiu de les Jornades Europees de Patrimoni, el MAC-Empúries ofereix la possibilitat de visitar gratuïtament el jaciment de 10 h del matí a 18 h de la tarda.



© 2026 canal10.cat - Avís legal - Contactar