Publicitat
Publicitat

Les troballes arqueològiques obliguen a aturar constantment les obres d'Els Emperadors

El regidor d’Infraestructures, Rafel López, qualifica de "complexes" les obres del barri d’Els Emperadors. Els treballs d’urbanització es van reprendre el 14 de setembre i d'ençà que s’han hagut d’aturar en diferents punts a causa de troballes arqueològiques, com ara una calçada romana o les restes d’un enterrament.

Les obres al barri d'Els Emperadors es van reprendre el 14 de setembre, després de l'aturada de l'estiu. El regidor d'infraestructures, Rafel López ha qualificat el projecte de "complex" no només per les peculiaritats urbanístiques de la zona, sinó també per la seva proximitat amb el jaciment d'Empúries. De fet, l'empresa constructora treballa en consonància amb un equip d'arqueòlegs, que s'encarreguen d'analitzar les troballes que van sorgint durant les perforacions del terreny. En menys d'un mes, els obrers han hagut de modificar la localització, perquè s'ha trobat un tram d'una calçada romana o les restes d'un possible mausoleu. 

El barri també presenta peculiaritats pel que fa a la trama urbana. Fou una de les primeres zones del municipi que es va expandir als anys 60, però no s'hi va executar una xarxa viària ni s'hi van instal·lar serveis públics. És per això que els propietaris es van espavilar per fer arribar als immobles l'aigua i la llum. Una casuística que ara, genera una doble complexitat per l'empresa encarregada de les obres.

El projecte de reparcel·lació i reurbanització d'Els Emperadors disposa d'un pressupost de 3 milions i mig d'euros. Ho ha detallat el regidor durant una entrevista al programa 'La Casa de la Vila'. En l'àrea d'infraestructures, López també ha revelat que el govern instal·larà una placa en el giratori de La Platja, que expliqui la història dels 'Esquenapelats'.

La proposta ha sorgit arran de la inauguració del monument fa només dues setmanes i la inquietud que genera entre els visitants, que no acaben de comprendre el significat del mot. Per evitar l'incivisme, el consistori alhora preveu col·locar una "petita barrera" per evitar que la gent s'enfili fins a la barca.  

En el darrer tram de l'entrevista, López ha confessat que li agradaria que aquesta fos la seva última legislatura com a regidor a l'Ajuntament de l'Escala. Tot i això, no tanca la porta a uns nous comicis, si així se'l requereix, però ha explicat que després de 10 anys al capdavant de cultura i enguany, a infraestructures, el ritme és "molt intens" i de moment, deixa la decisió "a l'aire". 



© 2026 canal10.cat - Avís legal - Contactar