La fotografia "La última", de la fotògrafa francesa Oriane Jacquel, ha estat reconeguda com a guanyadora absoluta del MedFoto 2026. Captada a la costa de Llançà, l’obra destaca per la seva força visual i per la reflexió que planteja al voltant de la fragilitat del medi marí. Una instantània escollida entre més de 1300 propostes d'un total de 107 participants.
La Sala Polivalent del Club Nàutic l’Escala va acollir l’acte de proclamació dels guanyadors i guanyadores del MedFoto 2026, el Concurs Internacional de Fotografia de la Mediterrània. La jornada va reunir participants, membres del jurat, representants institucionals i públic assistent en una cita que reafirma el paper del certamen com una de les iniciatives de referència en fotografia vinculada al mar Mediterrani i els seus valors. El MedFoto ha tornat a demostrar la seva consolidació amb un total de 1.332 fotografies presentades per 107 participants procedents de diversos països mediterranis.
La fotografia guanyadora d'enguany ha estat 'La Última', de la fotògrafa francesa Oriane Jacquel on queda immortalitzada una nacra ubicada a Llança. Una foto molt valorada per tot el jurat sobretot pel seu simbolisme.
A més del premi principal, el jurat ha distingit les millors imatges de cadascuna de les categories del concurs, reconeixent treballs vinculats al paisatge, la vida salvatge, els esports i el lleure, els oficis del mar, la fotografia subaquàtica, la conservació i el canvi climàtic, la categoria popular i el relat fotogràfic. Aquest últim ha premiat a Jan Latussek, per un conjunt de fotos del treball artesà de la pesca.
El certamen també ha distingit diverses obres amb els seus premis especials. El Premi L’Escala ha estat per David Parrón, amb la fotografia La memòria de la sal; el Premi Costa Brava per Rosa Matesanz, amb Tortuga babaua; i el Premi Fauna Còmica per José Antonio Gil, amb la imatge De compras.
L’acte culminava amb la inauguració de l’exposició El mar i les persones, que reuneix una selecció de les fotografies finalistes i guanyadores del MedFoto 2026. Instal·lada al moll d’espera del Club Nàutic l’Escala, una exposició que es podrà visitar gratuïtament al Club fins al 15 d’agost i després farà ruta.
El MedFoto és una iniciativa impulsada pel Club Nàutic l’Escala i la Fundació Alive que promou la fotografia com a eina de divulgació dels valors ambientals i humans de la Mediterrània.