Publicitat
Publicitat

Un nou curs d'estiu d'arqueologia estudia les cases de la zona portuària grega

Fins al 25 de juliol es celebra una nova edició del Curs Internacional d'Arqueologia que s'organitza des del MAC Empúries. Enguany es dedica a l'estudi de les cases a tocar del port grec. Hi participen 25 alumnes d'universitats espanyoles i europees.

25 alumnes d'arqueologia d'universitats de tot l'estat, de França, Itàlia i Suïssa participen en la 80ena edició del Curs Internacional d'Arqueologia que es celebra al MAC Empúries del 5 al 25 de juliol.

En l'edició d'enguany l'objectiu és l'anàlisi dels espais domèstics al sector portuari de ciutat grega, un conjunt d'habitatges molt ben delimitat i amb una estructura definida que es va anar mantenint,  amb les construccions noves que s'edificaven a sobre de les que hi havia.

A la zona visitable de la ciutat grega es poden veure els espais corresponents al segle II aC.  La zona que es treballa actualment és més antiga,  alguns punts corresponen a les primeres construccions,  del segle VI aC,  i en d'altres del V aC.

L'objectiu és que aquest sector es museitzi i sigui visitable en un parell d'anys.

Les excavacions han de servir per mostrar com eren les cases entre els segles V i VI aC.

Els alumnes del curs no participen només de les excavacions. Durant les tres setmanes que dura fan tallers, per exemple, de prospecció arqueològica, o de digitalització de peces en 3D, i fan desplaçaments a altres jaciments, com Ullastret, Roses o Cap d'Agde.

La filosofia del curs aposta per mostrar als participants el procés complet d'una investigació arqueològica.



© 2026 canal10.cat - Avís legal - Contactar