Publicitat
Publicitat

Primer pas per crear el Consell consultiu de la Gent Gran

L'Escala va acollir ahir a la tarda, una xerrada informativa per constituir el Consell consultiu de la Gent Gran de l'Escala. Aquest òrgan de participació i consulta entorn de temes relacionats amb la gent gran, una proposta que ja es va començar a treballar al municipi l'any 2022.

Ahir a la tarda, el Casal del Jubilat de l'Escala va acollir la Xerrada informativa per constituir el futur Consell consultiu de la Gent Gran a L'Escala, un espai de discussió i debat per escoltar les necessitats de les persones grans. Un Consell format per representants de diferents entitats i associacions de gent gran i on també poden participar persones a títol individual expertes en l’àmbit específic a treballar. L'objectiu de la seva creació és treballar estretament amb l'ajuntament. La trobada d'ahir amb presència de representants de l'Alt Empordà i entitats municipals ha de servir per engrescar a la gent i constituir el consell. 

La gent gran té uns drets reconeguts, però la gran desconeixença del tema comporta que moltes vegades no s'exigeixin. Per tant, un dels grans reptes del consell consultiu és fer-ne difusió i demanar a les administracions el seu compliment.

Ajuntaments com el del Far d’Empordà, l’Escala, Sant Climent Sescebes, la Jonquera i Sant Pere Pescador, fa temps que treballen per constituir el seu propi consell, en el cas de l'Escala els primers passos van ser l'any 2022. Una proposta on els escalencs podrien treballar qüestions relacionades amb el sentiment de soledat, la mobilitat, els drets al final de la vida, la relació amb l'administració i també les activitats de cultura i lleure, entre molts altres. Amb propostes directes, per presentar a les administracions i amb contacte directe amb l'Ajuntament. 

La següent etapa serà convocar una nova trobada per iniciar la selecció dels participants que integrin el futur Consell de Gent Gran de l'Escala.



© 2026 canal10.cat - Avís legal - Contactar