Coincidint amb el 87è aniversari del bombardeig feixista a l’Escala, que va tenir lloc el 23 de gener de 1939, els Comuns han realitzat, aquest divendres, una ofrena floral en record a les víctimes escalenques d'aquest atac i de la Guerra Civil. Durant l'acte, celebrat al Cementiri Mariner, En Comú l'Escala ha alertat de la necessitat de continuar la lluita contra l'extrema dreta.
El Cementeri Mariner de l’Escala ha estat l’espai escollit pels Comuns per realitzar, aquest divendres, una ofrena floral en record a les víctimes escalenques de la guerra civil i del feixisme. L'acte ha estat emmarcat en el 87è aniversari del bombardeig que va patir l’Escala el 23 de gener de 1939 i on van morir quinze persones, sis de les quals eren menors, cinc tenien més de seixanta anys, i la resta eren un home de 45 i tres dones d'entre 19 i 27 anys, una d'elles embarassada de sis mesos. Durant l'ofrena, que ha reunit una vintena de persones davant l'escultura “Absències” que hi ha a l’atri d’entrada del Cementiri, s'han repartit espelmes per recordar els difunts que van perdre la vida en el bombardeig.
Així mateix, Rosa Méndez i Joan Antoni, dels Comuns, han llegit respectivament un comunicat per commemorar la barbàrie d'aquell 23 de gener i han recordat els noms de les víctimes.
Des d'En Comú l'Escala asseguren que aquest acte, celebrat al Cementiri Mariner, se circumscriu en la lluita contra el feixisme d'ahir i d'avui, i alerten de la necessitat de fer front, més que mai, a l'extrema dreta.
L'escultura “Absències”, on s'ha concentrat la commemoració, representa un homenatge permanent a les 63 víctimes escalenques de la Guerra Civil. A la part de baix del monument hi ha gravats tots els seus noms. Del total dels difunts,15 van ser en el bombardeig, 31 en els fronts, 9 en els camps d’extermini nazis i 8 van ser afusellats.