Portalblau fa el segón avançament de l''edició de 2026 en menys d'una setmana. Si dijous s'anunciava el concert de la Fúmiga pel 7 d'gost, avui s'ha confirmat la presència de Sopa de Cabra, que actuarà dos dies després, el 9 d'agost.
El Festival Portalblau acollirà una de les cites més especials de la gira amb què Sopa de Cabra celebra 40 anys d'història.
El concert tindrà lloc el 9 d'agost de 2026 al Fòrum Romà d' Empúries a les 10 del vespre.
Les entrades ja estan disponibles al web oficial de Portalblau (www.portalblau.cat) a un preu de 46 €.
La seva actuació s'emmarca en la gira del 40è aniversari i promet ser una de les nits més especials de l'estiu. Un concert que fusionarà memòria, energia i patrimoni en un escenari únic.
Nascuts a mitjans dels anys vuitanta al Barri Vell de Girona, Sopa de Cabra, amb Gerard Quintana al capdavant, va esdevenir una de les bandes pioneres del rock en català i un referent indiscutible per diverses generacions.
Amb divuit treballs publicats, entre discs d'estudi i gravacions en directe, han signat alguns dels himnes més perdurables de la música del país. Cançons com L'Empordà, Camins, Si et quedes amb mi o El far del sud han acompanyat moments vitals de milers de persones i han esdevingut part del seu imaginari emocional i col·lectiu.
La seva trajectòria ha deixat fites històriques: el disc Ben Endins continua sent avui el disc de pop rock en català més venut de tots els temps, amb més de 130.000 còpies, i el 2011 van aconseguir l'honor extraordinari de ser l'únic grup de rock cantat en català capaç d'omplir tres nits consecutives el Palau Sant Jordi.
El Festival Portalblau és organitzat per l'Ajuntament de l'Escala, el Museu d'Arqueologia de Catalunya i TEM Productions.