Els dècims de loteria podrien ser més cars a partir de l'any vinent. El Govern central estudia la mesura, però algunes administracions, com l'Anxova Milionària, expliquen que la proposta no compta amb el suport del conjunt del col·lectiu. Consideren que les vendes caurien, i puntualitzen que les seves proclames van encaminades a millorar les condicions laborals i que l'Estat els pugi les comissions.
El dècim de la rifa de Nadal passaria dels 20 als 25 euros, mentre que les butlletes del dijous pujarien de 3 a 5 euros i del dissabte de 6 a 10. Seria el primer increment que experimenta la loteria, després de 22 anys amb els preus congelats, i a hores d'ara, la proposta està sobre la taula del Govern central, que seria l'encarregat de validar el canvi a partir del 2026. Administracions, com l'Anxova Milionària, han revelat que la mesura no compta amb el suport del conjunt del col·lectiu, i han puntualitzat que les seves proclames van dirigides a l'Estat, i no al consumidor, perquè millori les condicions laborals i econòmiques del gremi.
Si la mesura finalment es materialitza, els loters temen que les vendes caiguin amb picat. Així doncs, el debat recau en si el consumidor acceptaria pagar més pels seus dècims.
Les administracions locals, com la de l'Escala, han descrit la situació, que viu el col·lectiu, com a "insostenible". Revelen que alguns loters han hagut d'abaixar la persiana, perquè amb els mateixos preus de la loteria des de fa 23 anys, la inflació acumulada ja assoleix el 64%. En aquest sentit, les seves reclamacions s'adrecen a l'Estat, especialment, perquè augmenti les comissions que les administracions perceben per a cada venda.
La mesura per incrementar els preus dels dècims a partir de l'any vinent, a hores d'ara, és només una proposta que té el Govern, però des del gremi ja han saltat les alarmes. Reclamen una solució alternativa, i emplacen la població en què confiï en les seves administracions locals.