La consellera de Salut, Olga Pané, ha visitat aquest divendres les noves instal·lacions del CAP de l'Escala, que han permès ampliar l'espai i ajustar l'equipament a les necessitats assistencials de la població. Els treballs, que han tingut un cost de dos milions d'euros, han dotat al centre de més consultes, separen l'atenció urgent de la programada, i acullen una base d'ambulàncies del SEM.
Les obres d'ampliació del CAP de l'Escala s'han executat en el transcurs del darrer any, i han consistit en la construcció d'un nou edifici adjacent al centre habitual. El nou espai, que la consellera de Salut, Olga Pané, ha visitat aquest divendres, acull l'atenció continuada i urgent, així com una base d'ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) i una zona de descans per als professionals de guàrdia. Gràcies a l'actuació, el circuit d'urgències es diferencia de l'atenció programada, que es reserva al CAP existent, i es disposa d'un major nombre de consultes.
El projecte ha tingut un cost de dos milions d'euros, que ha finançat el Servei Català de la Salut, i en definitiva, ha permès ampliar un 60% la superfície de l'equipament. El CAP Dr. Moisès Broggi va entrar en funcionament el 2004, i d'ençà que la població ha augmentat un 20%, en els 9 municipis de l'Alt Empordà que dona servei. Per això, tant professionals com representants del consistori han valorat positivament les obres d'ampliació, especialment, perquè donen resposta a les necessitats assistencials de la població actual.
Les noves instal·lacions estan connectades internament amb l'edifici ja existent i comparteixen la recepció. El CAP, que és gestionat per la Fundació Salut Empordà, ha guanyat cinc consultes d'atenció programada, s'ha ampliat l'àrea d'urgències i atenció continuada amb nous boxs, sales de tractament i zona de triatge, amb un total de 27 espais assistencials.