Publicitat
Publicitat

Suspesa la col·laboració amb la pel·lícula 'Emporion' de Martí Guarch

Un judici pendent per agressió sexual a una menor del director de la pel·lícula 'Emporion', Martí Guarch, ha fet que l'ajuntament de l'Escala hagi suspès qualsevol tipus de col·laboració mentre el tema no es resolgui. 

L'ajuntament de l'Escala ha suspès la col·laboració a la filmació de la pel·lícula 'Emporion', que es presentava al Museu de l'Anxova i de la Sal divendres de la setmana passada, ara fa 7 dies.

El motiu és que el seu director, Martí Guarch,  està pendent de judici  per un cas d'agressió sexual a una menor de 12 anys en un període de dos anys. Guarch va sortir de presó provisional després de pagar una fiança de 25mil euros. La resolució judicial apuntava, però, que hi ha indicis sòlids dels fets.

En conèixer aquesta situació, ahir dijous a la tarda es van reunir  tots els grups polítics municipals, on es consensuava un document de rebuig a les agressions sexuals i a no seguir col·laborant amb la productora fins que el tema s'esclareixi.

Des de l'Ajuntament s'ha confirmat que pel mig no hi ha cap  conveni econòmic relacionat amb la pel·lícula. Tan sols la cessió d'espais per a la gravació i la participació en la presentació al MASLE.  S'afegeix que el contacte es va fer amb la productora .

Dels grups municipal, Esquerra Republicana demana prudència davant aquest tipus de situacions.

Etna Estrems ha volgut precisar que només es refereix a relacions institucionals.

Alternativa per l'Escala, d'acord amb el document, ha parlat de deixadesa i poca transparència de l'equip de govern. Es parla d'incidir en la prevenció i evitar haver de reaccionar en casos com aquest.

D'altra banda, dimecres, l'Associació fem Sororitat presentava un comunicat on instava a l'ajuntament a tallar qualsevol relació amb Guarch.




© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar