Publicitat
Publicitat

Comença el període per pescar tonyines per a les embarcacions d'arts menors.

Comença el període per pescar tonyines per a les embarcacions d'arts menors, que tenen fins al 31 de desembre fins a pescar unes 19 tones a la costa gironina, el límit que s'ha posat per aquesta temporada. Les teranyines lamenten no tenir un 'cupo' per a tonyines, tot i que els trenquen les xarxes i jornades de feina, i si les pesquen per accident, les han de tornar mortes al mar.

Aquest dilluns han arribat al port de l'Escala  les primeres tonyines pescades per embarcacions d'arts menors, unes captures incloses dins el 'cupo' establert pel Ministerio, que permets a cada embarcació un total de 378 quilos en captures, un total de 29 tones per la costa gironina.

Aquesta matinada han sortit del port de l'Escala les 5 barques locals que tenen llicència per a la tonyina i també han escollit el port escalenc embarcacions de l'Estartit, Tossa de Mar i Sant Feliu de Guíxols. Entre totes han portat un total de 6 tonyines, de la trentena de quilos a prop del centenar cadascuna.

La majoria han apostat per estar a prop de les teranyines, que atrauen els bols de peix blau, tot un reclam per a les tonyines.

El preu de les més petites ha estat prop dels 12 euros el quilo. Les més grosses es pagaven a un preu més baix, sobre els 7 euros, i els pescadors han optat per portar-les a altres llotges.

Pel que fa al sector del peix blau, segueix desesperat amb el mal que fan les tonyines, trencant xarxes i esguerrant jornades de treball, ja que ataquen els bancs que les teranyines atrauen.

Per compensar les pèrdues, el sector demana tenir un 'cupo' per pescar tonyines.

No s'entén com no es canvia la normativa, aprovada quan hi havia poques tonyines vermelles i s'havien de protegir. Ara s'han cnvertit en una plaga.

Les tonyines no afecten només al peix blau, devoren també la sèpia, el calamar o el lluç.



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar