El 79è Curs d'Arqueologia d'Empúries, explora la distribució i la vida quotidiana de les cases del segle V al voltant de la zona portuària. 26 alumnes participen del curs on s'han trobat restes de forns i llars de foc, així com àmfores amb restes orgàniques que ara s'analitzaran.
Un total de 26 alumnes provinents d'universitats espanyoles, franceses, suïsses i italianes estan participant del reconegut curs d'arqueologia del MAC Empúries. És l'edició número 79 i s'emmarca en el projecte de recerca “Emporion, Emporiae, Empúries: Les seves àrees portuàries”, enguany centrada en els comerciants i viatgers als ports de la ciutat antiga. Els alumnes participants tenen una oportunitat única d'excavar en l'únic jaciment grec de la península.
Els alumnes escollits per participar del curs, coincideixen que és una experiència única i molt enriquidora.
Les intervencions arqueològiques dels darrers anys en el sector portuari han permès conèixer en profunditat la connexió de la ciutat amb l’antic port. Les investigacions ofereixen una idea de les relacions comercials que s’establiren entre aquest enclavament grec i la resta de la Mediterrània. Uns coneixements que aquest any es podran ampliar gràcies als resultats obtinguts, després de treballar a dues cases del segle V.
Troballes destacades on sobresurt la ceràmica.
Sense cap dubte un dels elements més destacats d'enguany és la troballa d'àmfores amb restes orgàniques, que permeten per primera vegada entra a les llars gregues i descobrir com conservaven els aliments.
El curs finalitzarà aquest cap de setmana i amb ell el projecte de recerca de l'àrea portuària, això no vol dir que des del MAC Empúries s'abandonin els treballs d'excavació i investigació d'aquesta zona. Però sí que és molt probable que els alumnes del curs 2026 inaugurin un nou projecte i, per tant, una nova zona d'excavació.