Publicitat
Publicitat

Confinats un hotel i un càmping per un incendi provocat per una bengala a Montgó

Aquesta matinada un foc a Montgó provocat per una bengala ha cremat fins a 3 hectàrees del costat de Torroella de Montgrí. S'han confinat els hostes de l'Hotel Can Miquel i de part del Càmping Illa Mateua. 70 persones s'han evacuat a la Sala Polivalent. El foc s'ha donat per controlat a les sis del matí.

Aquesta matinada, cap a tres quarts de quatre, s'ha rebut una trucada  al telèfon d'emergències 112 avisant de l'inici d'un foc a Montgó, del costat de Torroella.

Segons testimonis presencials, la causa ha estat una bengala disparada amb pistola des de la sorra de la platja, que ha anat  en direcció a la zona boscosa, i que de seguida s'ha convertit en flames.

Aquesta mateixa persona, després de marxar ràpidament del lloc amb el cotxe, ha estat la que ha donat l'avís a emergències.

Al lloc s'hi han desplaçat un total de 19 dotacions de bombers i s'han hagut de confinar part dels campistes del Càmping Illa Mateua i dels hostes de l'Hotel Can Miquel. Un total de 70 persones del càmping s'han evacuat  temporalment a la Sala Polivalent.

Segons Bombers de la Generalitat, ha estat un incendi de mitja intensitat amb algunes torxes, que vol dir que s'han encès les capçaleres d'algun arbre.

El foc s'ha donat per estabilitzat pocs minuts abans de les 6 de la matinada, havent cremat un total de 3 hectàrees, moment en el qual les persones evacuades  han pogut tornar als llocs on estiuejaven.

A la Zona s'hi han desplaçat els alcaldes de l'Escala i Torroella, el regidor de Governació, inspector i sotsinspector de la Policia Local de l'Escala i els propietaris del Càmping Illa Mateua.

Durant tot el matí s'han quedat a la zona un total d'onze dotacions de bombers, controlant el perímetre, fumaroles i punts calents, tant amb línies d'aigua com amb eines manuals.

Es demana la màxima precaució a la ciutadania.



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar