Publicitat
Publicitat

L'atur baixa un 10'56% a l'Escala durant el juny

L'Escala tanca el mes de juny amb 288 persones que cerquen feina. La xifra suposa un descens del 10,56% d'aturats respecte al maig i alhora, es confirma la tendència a la baixa dels darrers quatre mesos

L'inici de la temporada d'estiu amb l'arribada de centenars de visitants ha afavorit la contractació a l'Escala, especialment en el sector serveis. De fet, en el transcurs de l'últim mes unes 34 persones han trobat feina al municipi, xifra que situa l'actual nombre de desocupats en 288. En termes percentuals, l'atur ha caigut un 10'56% respecte al maig i alhora, es confirma la tendència a la baixa dels darrers quatre mesos.

Si s'efectua la comparativa anual, l'atur també baixa, encara que ho fa de manera més testimonial. En concret, el juny de 2022 a la localitat hi havia 302 persones cercant feina, és a dir, un 4'63% més respecte enguany.

A l'Escala, el 7'05% de la població està apuntada a les llistes del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), mentre que al conjunt de l'Alt Empordà la xifra es situa lleugerament per sobre, en concret, en són el 8'23%. A la comarca, l'atur també cau i ho fa amb un descens mensual del 4'15%. A les comarques gironines, la davallada és del 3'34% i, per sectors, els serveis encapçalen el nombre de contractacions.



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar