El campionat del món de la vela infantil reunirà al Mar d'Empúries més de dos-cents cinquanta regatistes de cinquanta-sis països dels cinc continents. El campionat català va disputar-se a Roses, l'espanyol a l'Escala i l'internacional serà a Sant Pere Pescador. De regatistes catalns només n'hi haurà un, Joan Domingo del CN Cambrils.
256 regatistes d'entre 10 i 15 anys competiran a partir de dissabte i fins al pròxim dimecres al campionat del món de vela infantil, categoria Optimist. Són els millors esportistes sub-16 del món que navegaran amb la petita embarcació individual. De regatistes catalans n'hi haurà només un, Joan Domingo del Club Nàutic Cambrils. La presentació de l'esdeveniment s'ha fet aquest migdia als jardins del Museu d'Arqueologia de Catalunya - Empúries.
Serà el primer esdeveniment que conviuran paral·lelament el campionat real i virtual.
Dissabte, diumenge i dilluns competiran individualment i dimarts i dimecres per equips. La medalla que s'emportin els participants serà molt especial, una dracma emporità fet per material reciclat.
Cal destacar també que el campionat català es va fer a Roses, l'espanyol a l'Escala i el mundial serà del 17 al 21 a Sant Pere Pescador.
L'impacte econòmic del mundial podria arribar als onze milions d'euros.