Publicitat
Publicitat

Tres franges d'ús a la platja del Rec del Molí

La platja del Rec del Molí tornarà a tenir tres franges d'ús aquest estiu: la més propera a la desembocadura, no apta per al bany; la central, apta per a gossos; i la zona nord, apta per a tothom. L'Ajuntament considera injust que l'Agència Europea del Medi Ambient continui recomanant el tancament d'aquesta platja.

En un comunicat fet públic aquest cap de setmana passat, l'Ajuntament de l'Escala considera injust que l'AEMA (Agència Europea del Medi Ambient) torni a recomanar, un estiu més, el tancament de la platja del Rec del Molí. Critica que s'han agafat com a referència "dades parcials" d'anys anteriors i recorda que les analítiques de la qualitat de l'aigua que fa l'ACA donaven l'estiu passat puntuacions de "Bona" o "excel·lent" a la platja del Rec del Molí. El consistori apunta que només en tres ocasions es van detectar alteracions temporals i que en els darrers anys s'hyan fet diverses actuacions per revisar i reparar les canalitzacions que ho han requerit a les zones properes al rec per assegurar que cap d'elles pugui arribar a ser susceptible d'afectar la qualitat de l'aigua del rec.

 

És per tot això que, des de l'Ajuntament es considera injusta la recomanació de l'AEMA i informa que per aquest estiu es tornarà a fragmentar els usos de la platja en tres franges: la part més propera a la desembocadura del rec es marcarà com a no apta per al bany; la franja central, apta per al bany de gossos i la zona més nord, apta per al bany.

L'Escala té set quilòmetres de litoral i una quinzena de platges i cales, tant urbanes com naturlas, caracteritzades per la seva qualitat. Des de l'Ajuntament es lamenta que una comunicació com la de l'AEMA pugui tacar la imatge global de qualitat de les platges del municipi.



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar