Publicitat
Publicitat

Tornen les restriccions per fer front a la Covid

Màxim de 10 persones a les trobades, tancament de l'oci nocturn, recuperació del toc de queda nocturn i reducció d'aforaments a l'interior de la restauració, el comerç i els gimnasos, son les noves restriccions que proposa el govern per a frenar el creixement de positius. En només una setmana s'ha incrementat un 100% els casos positius.

La variant òmicron, detectada tot just aquesta tardor passada està fent estralls amb una velocitat de propagació no vista fins ara. És per això que ahir al vespre el govern català va comunicar noves restriccions per frenar aquesta evolució. 

Les mesures acordades ahir passen per limitar les trobades a un màxim de 10 persones, per implementar de nou el toc de queda de la una fins a les sis de la matinada, per tornar a tancar l'oci nocturn i per reduir aforaments fins al 50% a l'interior dels establiments de restauració i al 70% al comerços, gimnasos i espais culturals. Aquestes mesures entraran en vigor la nit de dijous a divendres vinent, sempre i quan el Tribunal Superior de Justícia les validi. Si és així, tindrien una vigència de 15 dies i serien revisades passat aquest termini. El govern recomana també el teletreball, sobretot en l'àmbit de la funció pública, però també en l'àmbit privat sempre que sigui possible.

 

Aquestes noves restriccions afectaran tot el calendari nadalenc. Però el conseller Argimon puntualitzava que no té perquè afectar les cavalcades de reis, tret de la de Barcelona

A nivell local sí que afectarà, amb tota provabilitat el ball de Cap d'any que s'hauria de fer a la sala polivalent, si bé la seva suspensió penja del que acabi acordant-se demà de bon matí en la reunió setmanal de la Junta de Govern Local.

Els dies 22 (dc) i 30(dj) de desembre continuem amb la vacunació contra la Covid-19:? ?a la sala polivalent municipal de l'Escala ? de 16 h a 19 h ? per demanar hora -> vacunacovidsalut.cat? // ?Les persones que no tinguin cita prèvia, podran vacunar-se els mateixos dies de 17 h a 19 h.? 



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar