L'equip de rem oceà nic Ocean Cats fa una jornada de sensibilització a l'Escala sobre la presència de plà stics i microplà stics al mar. Mostra també el projecte esportiu, amb la fita de participar a l'Atlà ntic Challenge, una cursa que travessa l'Atlà ntic a rem.
La baixada amb embarcació de rem per la Costa Brava, el rècord del món de 24 hores amb ergòmetre , la travessia Tossa-Mallorca-Tossa; són alguns dels reptes assolits per l'equip Ocean Cats de rem oceà nic.Formen part del camà cap a la participació a l'Atlà ntic Challenge, una competició a rem des de la Illa de Gomera, a les Cà nà ries, fins l'illa d'Antigua, al Carib, travessant l'Atlà ntic.Però aquest projecte és molt més que esport, ja que juntament amb la Universitat de Barcelona es fa un estudi mediambiental sobre els plà stics ,cada vegada més nombrosos al mar.Els membres fan pedagogia sobre aquest tema a les escoles i també entre la ciutadania, ara a l'Escala amb una conferència que ha volgut sensibilitzar sobre aquest problema.Amés de la part més teòrica, L'Ocean Cats, on hi ha l'escalenc Sergi Franch, ha portat a la Riba l'embarcació amb la que treballa actualment.En un stand ha anat explicant l'essència del problema, i és que ens acabem menjant els microplà stics.
Conegut el problema toca posar-hi solució, cosa fà cil si hi ha voluntat polÃtica i els ciutadans s'acaben conscienciant.
L'estada a l'Escala es tancava amb una sortida davant el golf on llençaven la xarxa que agafa mostres de l'aigua durant el recorregut d'una milla.