La Coral Cantiga ha tornat al Jaciment d'Empúries després d'haver participat a la cerimònia d'arribada de la flama dels Jocs OlÃmpics de Barcelona. Hi va ser l'any passat en motiu del 25è aniversari, però el protocol els va deixar estar poca estona sobre l'escenari. Han volgut tornar per oferir un concert.
La Coral Cantiga dels Lluïsos de Grà cia va ser un dels grups que va participar a la cerimònia d'arribada a Catalunya de la Flama dels Jocs OlÃmpics del 92 a Barcelona.La flama va arribar amb vaixell al moll grec d'Empúries en una jornada molt emocionant i recordada pels escalencs que la van poder viure.La Coral Cantiga va tornar a Empúries l'any passat, en motiu de la celebració del 25è aniversari de l'arribada de la Flama, però tant sols va poder interpretar un parell de temes, i van quedar ganes de fer una actuació més completa.Han tornat aquest cap de setmana.Ha estat una ocasió especial que s'ha volgut vestir amb un repertori a mida, amb els aniversaris de grans compositors de protagonistes.
La Coral Cantiga dels Lluïsos de Grà cia va néixer l’any 1961.Va ser fundada per Leo Massó i, des dels inicis, la seva prolÃfica activitat artÃstica s'ha impulsat amb la fundació del cor infantil El Virolet i del cor juvenil Coral Sinera , cobrint d’aquesta manera la prà ctica del cant coral a totes les edats.Més recentment, aquesta oferta s’ha ampliat amb les corals Vent del Nord i La Fuga.El prestigi que ha anat adquirint ha fet que hagi actuat amb les millors orquestres i als escenaris més reconeguts.El seu repertori inclou obres de totes les èpoques i estils. Entre les seves produccions cal destacar els espectacles poeticomusicals, que combinen música coral i instrumental, teatre, poesia i fins i tot dansa.A l'Àgora del Jaciment d' Empúries el concert va ser seguit per unes 150 persones.