L'Escola Empúries ha acollit l'acte de lliurament del premi Inclusió Social 2016 otorgat pel Consell Comarcal de l'Alt Empordà . Ha estat per un projecte de Cà ritas a Cadaqués, l'Escala, Roses i Figueres.
El President del Consell Comarcal de l'Alt Empordà , Ferran Roquer, ha entregat a la presidenta de Cà ritas a Girona, Dolors Puigdevall, el premi Inclusió Social 2016 pel projecte 'Grans Experts'.
Es tracta d'una subvenció de 6mil euros pel desenvolupament a Cadaqués, l'Escala, Roses i Figueres d'una iniciativa intergeneracional que acosta la gent grans a les escoles, on exposen les seves experiències vitals a l'alumnat.
La finalitat és d'una banda promoure l'envelliment actiu i la inclusió de les persones de major edat i de l'altre posar sobre la taula valors i coneixements pels més joves, aconseguint també no perdre la memòria històrica.
La presidenta de Cà ritas, abans professora de ciències naturals, explicava el projecte comparant les arrels, el tronc i la copa d'una arbre amb les diferents generacions que conviuen a la societat, els avis, els seus fills i els nets.
A l'Escala hi participen les escoles Empúries i Esculapi, que també promouen d'altres iniciatives on interactuen avis i mainada.
A l'entrega del premi també hi ha participat l'alcalde de l'Escala VÃctor Puga, valorant la col·laboració de les escoles, de Cà ritas l'Escala i destacant el doble vessant del projecte premiat, d'una banda ajudant els avis en alguns casos de situació marginal o oblit i de l'altre traslladant els seus coneixements al més joves.