Publicitat
Publicitat

Sant Jordi a les escoles, als jubilats i l'Endragona't

Les lectures adaptades dels alumnes de Batxillerat de l'Institut El Pedró de l'Escala, el clàssic recital de poesia del Casal del Jubilat i el concert Endragona't activitats paral·leles al Sant Jordi Escalenc. 

Els alumnes de Batxillerat de l'Institut El Pedró de l'Escala també van celebrar Sant Jordi, per això i tot aprofitant l'any Víctor Català van fer lectures adaptades per alumnes de primària de fragments de 'Sol·litut' i 'Mare-balena'. Així com també van explicar la biografia de Caterina AlbertEls joves alumnes van repartir-se per diferents indrets de la vila entre ells la Mar d'en Manassa, el cementiri marinera i al Passeig Marítim. Allà treballaven les seves lectures amb grups i oferien a un públic més jove els alumnes de les escoles empúries i esculapi fragments adaptats d'aquestes dues obres.

Aquest és un exercici proposat des del centre de secundaria, per tal que els alumnes aprengui a transmetre coneixements amb una certa dificultat a alumnes més petits. Una activitat que vol despertar la creativitat i les ganes d'ensenyar.

 

Qui tampoc va fallar aquest Sant Jordi van ser els jubilats, que un any més van organitzar el recital de poesia. Com ja és habitual moltes lectures eren de collita pròpia, tot i que també n'hi havien que apostaven per lectures més conegudes. Una activitat seguida per un bon grup de públic.

I aquest any hi havia un final de diada amb festa gran amb l'organització per primera vegada de l'Endragona't , concert gratuit fi de festa amb Hora de Joglar, Germà Negre i per tancar la nit un punxadics. Aquest concert organitzat per joves barrakers i l'Ajuntament de l'Escala va celebrar-se a la sala polivalent, amb la particularitat que aquells que anaven vestits de cavallers o princeses gaudien d'una consumició gratuïta. L'activitat va ser seguida per un bon grup de joves, tot i que s'espera millorar l'assistència de públic de cares a properes edicions.



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar