Publicitat
Publicitat

Taller familiar per la Setmana de la Ciència

El museu d'Empúries ensenya a construir un rellotge de sol en el taller familiar de la Setmana de la Ciència. Es van cobrir totes les places obertes i va tenir el punt culminant al punt de la una, quan tots els participants havien de marcar l'hora assenyalada.

El taller es va presentar amb el lema "Tempus fugit" i girava a l'entorn de la mesura del temps segons es feia en època romana. Va ser l'aportació del Museu d'Arqueologia de Catalunya - Empúries a la Setmana de la Ciència, iniciativa que enguany complia vint anys i que ha escampat activitats en centenars de municipis de Catalunya. La temàtica d'enguany ha estat la llum i el sol. Així que, des d'Empúries es va decidir organitzar un taller familiar per fer descobrir d'una forma ben amena i planera com s'ho feien els romans per saber l'hora i quin tipus de rellotges utilitzaven. Jaume Prat, monitor del taller:

El taller va tenir una participació d'una vintena de persones, entre infants i adults que, després d'una introducció teòrica sobre els rellotges de sol i els diferents tipus que existeixen, es van posar mans a l'obra per poder marxar del taller amb el seu propi rellotge de sol:

El punt culminant del taller va ser quan al punt de la una tots els rellotges havien d'estar degudament alineats cap al nord per poder senyalar sobre la cartulina que feia de suport l'hora exacta. Des del museu es valora molt positivament l'experiència, tant pel que fa a participació com per l'expectació que es va generar i la satisfacció amb què es va viure el taller:



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar