Publicitat
Publicitat

Castanyada a l'escola Ballmanetes

L'Escola Ballmanetes de l'Escala va celebrar ahir la festa de la castanyada per tal que els més menuts s'apropin a la tradició.

L'Escola bressola Ballmanetes va celebrar ahir la festa de la castanyada amb els més menuts de l'escola, una activitat que ja fa anys que porten a terme uns dies més tard que la resta de les escoles i de les dates senyalades així donen temps per tal que els petits descobreixin la festa i les tradicions amb la família o formant part de la celebració dels pobles. Per tal que l'activitat agafi un sentit més tradicional i s'aprengui jugant, l'escola ja fa uns dies que està completament decorada amb objectes típics de la tardor com: les castanyes, els bolets o les carabasses. Per tant ja fa dies que els més petits estan familiaritzats amb aquest objectes.

La castanyada simbolitza el tancament de tots aquest dies de treball i descobriment, per tal d'ajudar a les professores i monitores de ballmanetes alguns pares i avis participen de la festa disfressats de castanyers i castanyeres. Però a vegades les novetats no agraden a tothom, aquest és el cas del alumnes més petits que no participen de la festa ja que els personatges disfressats no els agraden massa.

Després de la tardor i les castanyes, l'escola ja ho va preparant tot per l'arribada del tió i dels reis. 



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar