Publicitat
Publicitat

Conferència sobre el binomi anxova i oli

Divendres, una conferència gastronòmica va ser el tret de sortida de la desenda d'actes programats amb motiu dels 25 anys de la Festa de l'Anxova. La xerrada va repassar la història de dos productes mediterranis i la seva relació a la taula, com són l'oli d'oliva i l'anxova.

Aquest cap de setmana dedicat a la Festa de l'Anxova arrencava divendres al vespre amb una conferència gastronòmica a l'Alfolí de la Sal. Va anar a càrrec de Carles Serra, que va parlar sobre “el binomi: Anxova-Oli”. Enguany, amb motiu de la celebració dels 25 anys de la Festa de l'anxova, es va decidir ampliar les activitats programades durant tot el cap de setmana. Una aposta que, per l'alcalde de l'Escala, Víctor Puga, ha de tenir continuïtat. Ho va dir durant la presentació de la conferència.

La conferència va repassar la relació que tenen dos productes mediterranis com l'oli d'oliva i les anxoves. Carles Serra, que havia estat vinculat durant molts anys a l'Escala, no va poder evitar l'emoció en agrair que l'Ajuntament hagués comptat amb ell per a impartir aquesta xerrada.

Per Serra, el binomi anxova-oli s'explica perquè es tracta de dos productes amb una història paral·lela.

I si l'oli ha esdevingut un producte gourmet, considera que l'anxova també ho ha de ser.

Aquesta conferència gastronòmica es podrà veure íntegre aquest dimecres a les deu de la nit per Canal 10 Empordà.



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar