Aquest divendres comencen unes noves jornades de patrimoni organitzades pel Centre d'Estudis Escalencs. Enguany es dediquen al conreu de l'arròs i a les colles que venien de fora per treballar a casa nostra.
Aquest cap de setmana comencen les sisenes jornades del Centre d'Estudis Escalencs dedicades al patrimoni escalenc i de l'Empordà en general.Aquesta vegada es dediquen al conreu de l'arròs i les colles d'ampostins i valencians que van venir a la postguerra per treballar al planter i la sega de l'arròs.Com cada any les jornades incorporen quatre conferències que es reparteixen entre els mesos de març i abril. Cada conferència va acompanyada d'una visita guiada l'endemà. La primera es celebra aquest divendres a les 7 de la tarda.
La segona de les conferències es farà el 20 de març amb Joan Surroca parlant del conreu de l'arròs a l'Empordà durant el segle XVIII amb una visita al castell, al rec de molí, als camps d'arròs i a Sobrestany.La tercera s'ha programat pel 17 d'abril , amb la projecció d'un documental sobre l'arròs de Pals, la identitat d'un poble, amb visita posterior al barri vell de Pals i als arrossars.La última entrega serà el 24 d'abril.
Les jornades s'organitzen conjuntament entre el MASLE i el centre d'Estudis Escalencs, amb la col·laboració dels ajuntaments de l'Escala i Pals, el Museu de les Terres de l'Ebre, l'associació cultural Pals, el Museu Valencià d'Etnologia, l'Institut d'estudis empordanesos, l'Institut d'estudis del Baix Empordà, la Generalitat i la Diputació de Girona.