Alumnes de segon d'ESO d'instituts d'arreu de Catalunya tornaran a demostrar el seu domini lingüístic en la segona edició del concurs radiofònic Picalletres. Hi participen Ràdio l'Escala i l'Institut El Pedró . Els programes s'estan enregistrant i es començaran a emetre passat setmana Santa.
Passat Setmana Santa Ràdio l'Escala començarà a emetre la segona edició del programa Picalletres.Hi participen una quarentena d'estudiants de dotze instituts de secundària, entre ells El Pedró de l'Escala.En cada programa de Picalletres, dues emissores locals reben tres alumnes cadascuna d'un institut proper al seu territori.Des dels estudis centrals de La Xarxa, es plantegen proves lingüístiques com lletrejar paraules, la resolució d'endevinalles o la pronúncia d'embarbussaments. Tots els alumnes participants són de segon d'ESO, i han de posar a prova tant els seus coneixements lingüístics, com la seva capacitat de controlar els nervis en una situació d'estrès com és resoldre les proves correctament i més ràpidament que els contrincants que els escoltes des d'una altra ràdio. El primer dels programes s'ha enregistrat recentment, i justament els nervis van jugar una mala passada.
Des de l'Institut es remarca la importància d'una experiència d'aquest tipus.Ràdio l'Escala emetrà el Picalletres passat setmana Santa els divendres a dos quarts de set de la tarda i els diumenges a la una del migdia.
En l'últim programa, el de la final, hi competiran els estudiants dels dos municipis que hagin superat totes les eliminatòries i d'aquí en sortirà el municipi guanyador a nivell de tot Catalunya.