L'ANC de L'Escala assajarà la «V» en el marc de la Platja de les Barques el proper dimecres dia 13 amb l'objectiu d'escalfar motors de cara a la gran demostració de força de la Diada a Barcelona.
L'independentisme intentarà, per tercer any consecutiu, fer una demostració de força històrica l'Onze de Setembre. En aquesta ocasió la Via Catalana no es mourà de Barcelona i formarà una “V” gegant per fer veure al món la voluntat d'exercir el dret d'autodeterminació el 9 de novembre. Arreu del territori al llarg de l'estiu es fan “assajos” d'aquesta “V” amb la voluntat d'escalfar motors de cara a la Diada Nacional. A L'Escala, per exemple, es farà el proper dimecres dia 13 d'agost a les nou del vespre al voltant de la Platja de les Barques on també hi hauran diferents parlaments per informar a la gent.
Seguint la mateixa línia d'assaig el proper dia 24 d'agost i seguint la campanya de les assemblees territorials de l'ANC de l'Empordà pensada per internacionalitzar el procés i donar-ho a conèixer. Sant Pere Pescador acollirà un acte amb parlaments, tres gran V i amb la presència de la presidenta de l'ANC Carme Forcadell, el vicepresident Jaume Marfany i el cantautor Lluís Llach
Ja de cares a la diada de l' 11 de setembre, també s'ha organitzat diferents concentracions durant el matí a tots els pobles de Catalunya a l'Escala serà al voltant de l'ajuntament.
L'Assemblea Nacional Catalana de L'Escala té contractats, per viatjar a la capital catalana per la Diada, 3 autocars que ja pràcticament estan plens. Així, ja hi ha més d'un centenar d'escalencs que han adquirit el tiquet que els permetrà desplaçar-se a Barcelona per participar a la V organitzada per l'ANC. Tot i això per formar part dels trams corresponents a l'Alt Empordà el 18 i el 19 cada persona s'ha d'inscriure individualment.
Recordar que la nit de la cantada d'havaneres l'assemblea escalenca posarà a la venda les samarretes grogues i vermelles, que l'Assemblea Nacional ha preparat per tenyir Barcelona dels colors de la senyera.