Les intervencions en els punts més conflictius de l'Escala quan hi han aiguats han donat bon resultat, minimitzant-ne els efectes. Avui es pot parlar de plena normalitat. A l'Escala van caure entre 40 i 60 litres per metre quadrat depenent de la zona.
42 litres per metre quadrat a la Closa d'en Llop o 56 al Club Nàutic, són les dades de la tempesta que afectava l'Escala ahir a la tarda , en alguns moments acompanyada de calamarsa d'entre un i dos centímetres de diàmetre.Aquestes quantitats d'aigua en tant poc temps són difícils d'assumir en alguns punts del municipi, fet pel qual es produeixen algunes inundacions i tallar alguns carrers . De totes maneres, des del consistori s'està satisfet pels resultats de les obres que s'han fet durant l'any que n'han minimitzat els efectes.Al pla de Montgó la reacció no va poder ser la desitjada, ja que encara no funciona el sistema automàtic que fa funcionar les bombes d'aigua que s'hi han instal·lat, i es va haver de fer manualment.Víctor Puga parla d'inversions que en no ser visibles directament no es poden apreciar., però que són molt necessàries. Una precipitació d'aquest tipus en tant poc temps no es donava des de juliol de 2011, quan s'arribava als 70 litres per metre quadrat.
Amb tot plegat, vista també la resposta dels cossos de seguretat, es fa una bona valoració de l'episodi.La tempesta també afectava a poblacions veïnes, a Sobrestany , amb 91 litres, o a les Olives, amb 106, la tempesta d’ahir sí que va ser un rècord històric de pluja en un mes de juliol.