Alumnes de segon d'ESO d'instituts d'arreu de Catalunya demostren el seu domini lingüístic en el concurs radiofònic Picalletres, que Ràdio l'Escala posa en antena cada cap de setmana. Es pot escoltar els dissabtes a dos quarts de set i els diumenges a la una.
El programa Picalletres, produit per la Xarxa de Comunicació Local i per Antàrtida Produccions, és presentat per la periodista escalenca Lali Giner i hi han participat una quarentena d'estudiants de dotze instituts de secundària d'arreu de Catalunya, tres dels quals són de l'Institut El Pedró de l'Escala.En cada programa de Picalletres, dues emissores locals reben tres alumnes cadascuna d'un institut proper al seu territori. Des dels estudis centrals de La Xarxa, es plantegen les proves lingüístiques als alumnes concentrats a les dues emissores. Entre les proves hi ha lletreig de paraules, resolució d'endevinalles o pronúncia d'embarbussaments, entre d'altres.
El concurs consta de nou entregues i s'allargarà fins el dissabte previ a sant Joan. En l'últim programa, el de la final, hi competiran els estudiants dels dos municipis que hagin superat totes les eliminatòries i d'aquí en sortirà el municipi guanyador a nivell de tot Catalunya.Tots els alumnes participants són de segon curs d'ESO, que han de posar a prova tant els seus coneixements lingüístics, com la seva capacitat de controlar els nervis en una situació d'estrés com és resoldre les proves correctament i més ràpidament que els contrincants que els escoltes des d'una altra ràdio.Ràdio l'Escala és una de les dotze emissores que han participat en el Picalletres, un projecte que, fins ara, havia tingut només un format televisiu. Podeu escoltar-lo cada dissabte a dos quarts de set, després de l'informatiu Veus i cada diumenge, a la una.