Publicitat
Publicitat

Jornades Patrimoni local - prèvia

El Parc Natural del Montgrí serà el centre d’atenció en el primer cap de setmana de les jornades del Patrimoni Local de l’Escala i l’Empordà. Són organitzades, per cinquè any consecutiu, pel Museu de l’Anxova i de la Sal i el Centre d’Estudis Escalencs.

Aquest divendres engeguen les cinquenes jornades del patrimoni de l'Escala i de l'Empordà. Jornades que segueixen l'estructura marcada ja en la primera edició, que és divulgar la riquesa patrimonial del nostre entorn a partir de conferències i excursions. Les conferències es fan sempre en divendres i les sortides, vinculades amb la conferència, es fan l'endemà dissabte. Lurdes Boix, arxivera municipal i directora del museu de l'anxova i de la sal:

Aquest any s'han programat quatre sessions, amb les seves sortides corresponents. La primera conferència es farà aquest divendres a les set de la tarda i es centrarà en el Parc Natural del Montgrí i els terrenys escalencs que en formen part: Vilanera i Les Planasses. Lurdes Boix:

La segona cita de les jornades serà quinze dies després, el cap de semtana del 21 i 22 de març, i se centrarà en l'efemèrides de 1714 i com va afectar l'Escala. Es dóna la circumstància que a l'arxiu municipal es conserva un document del cadastre de Patiño, interessantíssim document perquè permet saber el noms de tots els carrers i les cases d'aquells temps a l'Escala:

El primer cap de setmana d'abril, la tercera conferència de les jornades es centrarà en les antigues fàbriques de gènere de punt que hi havia hagut a l'Escala. En aquest cas la sortida es farà a un museu de Mataró:

L'última cita de les jornades d'enguany tindran de protagonista el sempre mediàtic Eudald Carbonell, arqueòleg director de les excavacions a Atapuerca.

Aquesta última conferència està programada per al 25 d'abril, divendres després de setmana santa. Es completarà amb una sortida fins al Cau del Duc de Torroella i el Museu de la Mediterrània.



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar