Publicitat
Publicitat

Consell de governs locals contra ARSAL

L'Ajuntament de l'Escala i un centenar de consistoris catalans més van aprovar dijous al Consell de Governs Locals iniciar accions legals per aturar la llei Arsal de reforma de l'administració local impulsada per Madrid.

El Consell dels Governs Locals de Catalunya, del qual en forma part l'alcalde de l'Escala entre un centenar d'alcaldes catalans més, ha aprovat afegir-se a la iniciativa per dur la nova Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local (ARSAL), impulsada pel govern estatal, al Tribunal Constitucional. Ho van acordar dijous un centenar d'alcaldes, en una reunió celebrada a Sant Cugat del Vallès. Estanis Puig.

Els ajuntaments, entre ells l'Escala, han de fer un ple abans de final de mes per aprovar una moció que permeti formalitzar aquest recurs. En total, cal que signin 1.200 ajuntaments d'arreu de l'Estat i que sumin més de 7,3 milions d'habitants. Tal com ja ha declarat en diverses ocasions l'alcalde de l'Escala, Estanis Puig, el govern espanyol presenta els ajuntaments com els culpables de la crisi i els malgastadors. I considera que, en un exercici de responsabilitat política i de defensa dels ciutadans, els alcaldes no poden permetre que l'ARSAL tiri endavant.



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar