Publicitat
Publicitat

Com llunes de saturn de Mercè Saurina

Ahir al vespre l'escriptora Mercè Saurina va presentar a la biblioteca la seva primera novel·la titil·lada Com llunes de saturn. Explicava que ja té a punt la segona, que ha ambientat a l'Escala.

Com llunes de saturn, aquest és el títol de la primera novel·la de l'escriptora de Borrassà, Mercè Saurina,  que es presentava ahir al vespre a la biblioteca municipal. L'encarregat de fer les presentacions va ser l'alcalde de l'Escala Estanis Puig, que havia estat professor de l'autora.Com llunes de saturn, que  va ser finalista als premis Just Casero de 2010, va començar com un conte, al que en el procés creatiu s'hi van anar afegint fets reals relacionats amb la guerra civil.Durant la narració del viatge d'una mare i la seva filla es descobreix la història familiar, amb una descripció acurada de sensacions i sentiments, segons l'autora una de les raons per que que cal llegir la novel·la.

Saurina s'inspira en situacions i vivències del dia a dia. És per això que la seva segona novel·la, que ja té a punt i que porta per nom Rèquiem per contrabaix, està centrada a l'Escala, una vila on passava moltes estones durant la joventut.

Rèquiem per contrabaix, que sortirà a la venda aquesta tardor, ha estat la guanyadora del premi Cuitat de Mollerussa 2013.A la presentació l'autora confessava que ja treballa en una tercera obra, a la que , dèia, encara li queda molt per madurar.



© 2025 canal10.cat - Avís legal - Contactar