Només dues teranyines han sortit a pescar aquesta nit passada. La resta s'ha quedat a port per por al contagi del coronavirus. En el sector del trasmall, l'activitat es manté amb normalitat.
Només dues de les cinc teranyines amb base al port de l'Escala han sortit a la mar aquesta nit passada. El decret d'alarme i les mesures de seguretat decretades pel govern central han fet que bona part dels pescadors preferissin quedar-se en terra. En principi, l'activitat pesquera i la comercialització del peix son activitats que s'han de garantir, com a baules necessà ries de la cadena d'abastiment alimentari.De tota manera és molt diferent el manteniment de l'activitat segons si es tracta de personal de la flota d'encerclament, on dins una embarcació hi conviuen entre set i vuit pescadors en un espai molt reduït i on és difÃcil mantenir les distà ncies de seguretat entre persones, o si es tracta de la flota del trasmall, amb embarcacions més petites tripulades per un sol pescador.
De les dues teranyines que han sortit a pescar aquesta nit passada, només una ha tornat amb una petita pesquera. 50 caixes de barreja de sardina i anxova.L'ambient a la confraria es manté enrarit per la dicotomia d'haver de sortir a pescar però fer-ho implica treballar en unes condicions on és difÃcil de mantenir les mesures de prevenció recomanades.De cara a aquesta nit, l'última sortida de la setmana, una tercera teranyina sembla que podria sortir a la mar. A mig matÃ, però, encara no disposava de la tripulació necessà ria ja que l'habitual es negava a embarcar-se temorosos de la propagació del coronavirus.